freelancer пишет:Слупни, подскажите(а если ещё и фото будет, вообще супер), как заглушить ERG?
Дрыгатель ВОВ. И если можно, то сразу и на ВОА.
Нужно ли мудрить с проводкой или всё ерунда?
Miha пишет:На БОА не проблема. Заглушка в выпускной и впускной коллектор, трубки болгаркой срезаем клапан откручиваем, разъём оставляем болтаться.
COS пишет:На ВОВе почти тоже самое!
mittie пишет:вопрос зачем??
mittie пишет:EGR vac control and gubbins all working - soooo much smoother and more powerfulGiven the changes time to recalibrate the ECU after a power-down (batt disconnect) and re connect. Fookin ell - major noticeable smoothness and loads more grunt - timing is able to advance due to EGR, which has improved power and torque feel. Pulls strongly in all gears including 5th now without bogging down. Cool.
Just goes to show that as Taps always says, Henry Ford fitted the parts for a reason - if he could have got away with saving the money on them he would have.....
http://poweredbyford.co.uk/index.php?topic=1001.0